Друге послання до Tимотея 3, 16 - 4, 4.

16. Все Писання надхненне Богом і корисне, щоб навчати, докоряти, наставляти, виховувати у справедливості,

17. щоб Божий чоловік був досконалий, до всякого доброго діла готовий.

1. Заклинаю тебе Богом і Христом Ісусом, який має судити живих і мертвих, його приходом та його царством.

2. Проповідуй слово, наполягай вчасно і невчасно, картай, погрожуй, напоумляй з усією терпеливістю та наукою.

3. Бо настане час, коли люди не знесуть здорової науки, але за своїми похотями зберуть коло себе вчителів, щоб уприємнювати собі слух,

4. і від правди відвернуть вухо, а обернуться до байок.

Євангеліє від Луки 19, 45-48.

Увійшовши в храм, Ісус став виганяти продавців45. Увійшовши в храм, Ісус став виганяти продавців,

46. кажучи до них: – Написано: дім мій – дім молитви, а ви з нього зробили печеру розбишак.

47. І він щодня навчав їх у храмі. Первосвященики ж і книжники, та старшина народу шукали його вбити,

48. та нe находили, що б йому зробити, бо ввесь народ, слухаючи його, горнувся до нього.

    В сьогоднішній Євангелії зали­шається сильне враження від цього “анархіста” Ісуса, що проганяє торговців із Храму. Все ж таки, якщо бути чесним, послуги міняйлів грошей були добрими і потрібними: вони дозволяли людям, що похо­дили з різних частин імперії обміняти їхню валюту, щоби мати змогу придбати щось для жертви цілопалення. Що б було кращою послугою для натовпу паломників, що з'їж­джалися до Святого Міста!
    На цьому тлі можна зробити висновок про декілька думок і для нас. Перша народжується внаслідок того, що Ісус розлютувався на тих, хто приторговував Божими речами. Торгувати, тобто від­носитись до Бога, як до певно­го забезпечення, підписувати з Ним контракт. Чи тобі ніколи не спадало на думку сказа­ти Богові: Як це так, я ходжу до церкви, молюся, а потім зі мною стається те і те? Тоб­то: я знаю, в чому є моє щастя, отже, хочу, щоби Бог присто­сувався до мене!
    Але таким відносинам бракує автентичності, що є найголов­нішим у зустрічі з Богом. Ісус гнівно протиставляється тако­му баченню.
    Отже, запитаймо себе, чи й ми часом, повністю свідомо не думаємо подібним чином, чи наші відносини не будуються в тому самому дусі торгуван­ня з Богом. Його прихильність не можна придбати, набути — вона дається нам безкоштовно. Той, хто любить без усякої міри, не визначає ціну. Інша, ширша думка з’являється у зв’язку з нашим відношенням до речей і грошей. Можли­во, ніхто не каже відкрито: Я живу, щоб заробляти гроші. А все ж таки, ми живемо за цим принципом. Є родини, в яких існує розділення щодо того, кому має належати (нерухомість)спадок.

    Серце учня є серцем, що пі­знало ризик накопичення, ам­біцій, що ніколи не задоволь­няться тим, що маємо, і що заздрісно порівнюють себе із іншими, які завжди вигляда­ють кращими. І в цьому також Господь закликає нас до сво­боди. Прив’язаність до зем­них дібр не є справою кілько­сті, але серця. Запитаймо себе сьогодні про те, як ми стави­мося до різноманітних дібр, грошей, часу, і просімо благо­даті жити із вільним серцем.