Перше послання до Tимотея 1, 1-7. Євангеліє від Луки 14, 12-15
Щасливий, хто їстиме хліб у царстві Божім.

Перше послання до Tимотея 1, 1-7.

1. Павло, апостол Христа Ісуса, за велінням Бога, Спаса нашого і Христа Ісуса, нашої надії, 

2. Тимотеєві, правдивому синові у вірі: благодать, милосердя, мир від Бога Отця і Христа Ісуса, Господа нашого.

3. Як я, йдучи в Македонію, просив тебе зостатися в Ефесі, так прошу, щоб ти наказав деяким не вчити іншої науки 

4. і не вважати на байки та безконечні родоводи, що більше викликають суперечки, ніж служать Божому задумові спасіння через віру. 

5. Ціль того веління: любов із щирого серця, з доброї совісти та нелицемірної віри. 

6. Деякі від цього відхилились і попали у пустослов'я; 

7. вони хочуть бути законовчителями, не розуміючи ні того, що говорять, ні того, що твердять з такою певністю.

Євангеліє від Луки 14, 12-15.

Святе Письмо12. Він сказав також тому, що його запросив:– Коли справляєш обід або вечерю, не клич твоїх друзів, ні твоїх братів, ні твоїх родичів, ні багатих сусідів, щоб часом вони тебе також не запросили й не було тобі відплати. 

13. Але як справляєш бенкет, заклич убогих, калік, кривих, сліпих, 1

4. і будеш щасливий, тому що вони не мають чим тобі відплатити, і воздасться тобі в день воскресіння праведних.

15. Почувши те, один із тих,, що сиділи за столом, сказав до нього:– Щасливий, хто їстиме хліб у царстві Божім.

 

 

 

    Літургійна благовість від св. Луки, котру ми чуємо сьогод­ні, є частиною ширшого опису гостини Ісуса Христа у домі знатного фарисея. Господь прийняв його запрошення на суботню трапезу і прийшов до нього у гості. Син Божий по­вчає присутніх на обіді притча­ми, однією з яких є якраз ни­нішній уривок Євангелія.

     Кожен із нас чудово знає, чим є якесь урочисте святкування.Коли йдеться, приміром, про весілля чи уродини, ми мо­жемо зі свого досвіду розпо­вісти, що їм передує тривале приготування, запрошення гостей, вибір відповідного місця, укладання меню, тур­бота про розваги та багато чого подібного. В означений день на певну годину ошат­ні гості прибувають до місця святкування, їх зустрічають господарі, починається бен­кет, звучить музика... Ціка­во, що сам перебіг подібних святкувань зостається майже незмінним протягом століть і є схожим у традиції різних на­родів. Словом, відбувається щось усталене, звичне для ба­гатьох із нас. Христос, однак, привносить до всього цього деяку новизну.

     Традиційно після свята як го­сподарі, так і гості аналізують вже завершене святкування. Зазвичай, однією з головних тем буде обговорення пода­рунків та матеріальних ви­трат, пов’язаних з бенкетом. Ясна річ, що при цьому вже у голові укладаються плани, що кому віддарувати чи як кому віддячити на наступному тор­жестві. Однак Господь Ісус зауважує, що така кругова віддяка не матиме для нас ні­якої користі, бо припиниться із нашою смертю. Син Божий закликає розширити наше світобачення і подивитись поза родинні чи ділові кола на тих, хто не менш гідний участі у святочних трапезах. Йдеть­ся про людей, які деколи бу­вають за рамками суспільства — убогих, інвалідів, неповносправних. Так, вони часто не мають змоги обдарувати нас грішми чи коштовностями, нерідко не можуть запросити нас у світлі хороми для бен­кетів — нема у них для нас рівноцінної віддяки. Але чи варто нам цим перейматись? Ні, бо Сам Бог заплатить нам замість них, коли в останній день чинитиме справедли­вий суд. Лише тоді виявиться, чи будемо ми гідними увійти до Царства і брати участь у вічному святкуванні разом з Господом.

    Часто ми боїмось оглянутись навколо і побачити, що хтось справді потребує допомоги, яку можемо надати лише ми, тут і зараз. Не тратьмо цієї до­рогоцінної нагоди послужити ближньому, яка потім може й не настати знову.