Введення у храм Богородиці
Євр 9,1 Перший завіт мав також свої установи щодо служби і святиню земну.
2 Споруджено бо перший намет, де були світильник, стіл і хліби появлення: він зветься «Святе».
3 За другою ж завісою був намет, званий «Святе Святих»,
4 із золотим жертовником для палення пахучого кадила та кивотом завіту, цілковито покритий золотом; в ньому був золотий посуд з манною, розцвіле жезло Арона й таблиці завіту.
5 А зверху над ним херувими слави, що крильми отінювали віко. Але про це не час тепер говорити докладно.
6 І при такому влаштуванні всього цього в перший намет увіходять завжди священики, виконуючи служби,
7 в другий - раз на рік - лиш архиєрей, і то не без крови, що її він приносить за свої і людські провини.
Лк 10, 38 Коли ж вони були в дорозі, він увійшов в одне село, і якась жінка, Марта на ім'я, прийняла його в хату.
39 Була ж у неї сестра що звалася Марія; ця, сівши в ногах Господа, слухала його слова.
40 Марта ж клопоталась усякою прислугою. Наблизившись, каже: “Господи, чи тобі байдуже, що сестра моя лишила мене саму служити? Скажи їй, щоб мені допомогла.”
41 Озвався Господь до неї і промовив: “Марто, Марто, ти побиваєшся і клопочешся про багато,
42 одного ж потрібно. Марія вибрала кращу частку, що не відніметься від неї.”
Лк11,27 Коли він говорив це, жінка якась, піднісши голос з-між народу, мовила до нього: “Щасливе лоно, що тебе носило, і груди, що тебе кормили.”
28 А він озвався: “Справді ж блаженні ті, що слухають Боже слово і його зберігають.”
Сьогоднішнє свято Введення у храм Пресвятої Богородиці має велике значення. Не тільки тому, що в ньому ми згадуємо одну з таємниць життя Тої, кого Бог вибрав Матір’ю свого Сина та Матір’ю Церкви. Ані тільки тому, що під час цього введення (посвячення) Марії згадується Стрітення як інше посвячення Отцю — Христа та й усіх християн. Але також тому, що це свято становить конкретний жест екуменізму. Подія введення у храм Богородиці не розказана в жодній біблійній книзі, її приводять з багатьма подробицями апокрифи (тобто тексти, що не вважаються богонатхненими). Сьогодні ми уважно придивляємося до дитини, яка цілковито присвячує себе Господу. Церква зрозуміла, що ставлення Марії до благовіщення не було імпровізацією і що в її душі ця жертва посвяти готувалася віддавна та поступово реалізовувалася. Як зворушливо бачити дитину, яку так приваблює святість Бога, що вона хоче присвятити себе Йому. Ця дитина розуміє, що Божа справа є важливою, що треба стати на службу Богу, кожному згідно з власними здібностями, відкритися для Бога.
Марія виконала те, що пізніше св. Павло запропонує як ідеал християн: присвятити самого себе. Тож благаю вас, брати, на милість Божу, віддати тіла ваші як жертву живу, святу, приємну Богові: богослужбу від вас розумну. І не вподібнюйтеся до цього світу, але перемінюйтесь обновленням вашого розуму, щоб ви переконувалися, що то є воля Божа (Рим 12, 1-2). Марія ще задовго до дня відвідин приготувала своє серце, щоб вповні присвятити його Господу: вже у своїй посвяті в дитинстві, потім у своїй посвяті в Благовіщенні, врешті у своїй посвяті на Голгофі. Ми також можемо посвятити своє життя Богу, можемо пожертвувати все, навіть те, що в нашому житті видається для цього зовсім непридатним. Тягарі, що пригнічують, які ми вважаємо перешкодою, труднощі, страждання, які здаються такими, що не мають сенсу. Розіп’ятий Христос вчить нас, що ми можемо віддати Богу все, щоб все було перемінено і щоб власне те, що здавалося непридатним, перемінилося в чудесний спосіб.