Перше послання до Tимотея 5, 11-21.
Євангеліє від Луки 17, 26-37

Перше послання до Tимотея 5, 11-21.

11. Молодих же вдовиць не приймай, бо як їх охопить пристрасть, противна Христові, хочуть заміж виходити,

12. стягаючи на себе осуд, бо відкинули першу віру.

13. Крім того, вони звикають бездільно по хатах тинятися; і не тільки нічого не роблять, але цокочуть і скрізь втручаються, і базікають, що не личить.

14. Отже, я хочу, щоб молодші виходили заміж, дітей родили, рядили домом і не давали противникові ніякої зачіпки для лихомовства.

15. Бо деякі вже пішли слідом за сатаною.

16. Коли ж яка віруюча прийняла до себе вдовиць, нехай їм помагає, хай не обтяжується Церква, щоб вона могла справжнім удовам помагати.

17. Пресвітери, що добре головують, гідні подвійної шани, передусім ті, що працюють словом і навчанням.

18. Бо Писання говорить: Не зав'язуй рота волові, що молотить і «робітник гідний своєї нагороди».

19. На пресвітера не приймай скарги, хібащо при двох або трьох свідках.

20. Тих, які грішать, картай перед усіма, щоб і інші мали страх.

21. Заклинаю тебе перед Богом і Христом Ісусом та вибраними ангелами берегти це безсторонньо, не робивши нічого з упередженням до когось. 

Євангеліє від Луки 17, 26-37.

Другий прихід Ісуса Христа26. Як було за днів Ноя, так буде й за днів сина чоловічого:

27. їли, пили, женилися, виходили заміж, аж до дня, коли Ной увійшов у ковчег; надійшов потоп, і вигубив усіх їх.

28. Так само сталось і за днів Лота: їли, пили, купували, продавали, садили, будували;

29. та того дня, коли Лот вийшов з Содому, вогонь і сірка линули з неба і всіх вигубили.

30. Так само буде й того дня, як об'явиться Син чоловічий.

31. Хто буде того дня на крівлі, речі ж його в хаті, нехай не злізає за ними. А хто на полі, нехай так само не вертається назад.

32. Згадайте собі жінку Лота.

33. Хто буде намагатися спасти своє життя, той його погубить; а хто його погубить, той збереже його.

34. Кажу вам, тієї ночі двоє буде на однім ліжку: одного візьмуть, другого зоставлять.

35. Дві жінки молотимуть разом: одну з них візьмуть, другу зоставлять.

36. Двоє буде на полі: одного візьмуть, другого лишать.

37. Тоді вони його спитали: – Де, Господи? Він відповів їм: – Де труп, там і орли зберуться.

     Есхатологічна тематика, яка є домінантою євангельського зачала цього дня, без перебіль­шення турбує кожного, хто бо­дай трохи замислювався над остаточною долею людини і світу. Господь Ісус Христос сьо­годні дещо привідкриває для слухачів таїнство кінця старого і початку нового віку.

    Другий прихід Сина Чоловічого має статись раптово. Ісус на­водить аналогію потопу, який за часів Ноя вигубив землю. Фактично, ніхто із оточення старозавітнього праведника не сподівався свого знищення на землі, продовжуючи своє буденне життя і висміюючи дивака, який заповзято буду­вав ковчег. Як бачимо, така безтурботність і легковажність вартувала їм життя.
Інший приклад, про який гово­рить Христос — це спалення Содому і Гомори вогнем і сір­кою. Врятованою була лише одна сім’я Лота, та й то не ціла, бо його дружина поплатилась за свою цікавість. Господь під­сумовує: в останній день спа­сеться не той, хто запопадли­во шукатиме рятунку, але той, хто ладен зоставити все своє майно, а навіть і життя віддати. Тут на гадку спадають багатії — наші сучасники, які будують собі бункери на випадок кін­ця світу, вбачаючи у них місце свого порятунку. Горе тим, які замість віддатись у руки Божі, покладаються на діло своїх рук. Судний день настигне кожного, де б і з ким би він не був. Слав­не пришестя Христа буде явне для всіх так само, як явним є труп для птиць-стерв’ятників з висоти небес.
    Задумаймось, чи може зва­тись учнем Христа той, який цілком байдуже ставиться до Його другого приходу, знахо­дячи у навколишній рутині ціль свого життя?