Друге послання до Солунян 2, 1-12 Євангеліє від Луки 12, 48-59

2Сол 2,1 Благаємо вас, брати, щодо приходу Господа нашого Ісуса Христа -коли ми зберемось до нього: 2 не дайте легко вивести себе з рівноваги, ані щоб вас тривожили харизмом, словом, чи листом, який нібито від нас, - що день Господній уже настає. 3 Нехай ніхто жадним способом не бентежить вас! Бо спершу настане відступство й виявиться чоловік безбожний, син погибелі, 4 той супротивник, який зноситься понад усе, що зветься Богом чи святощами, так що сяде сам у храмі Божім і видаватиме себе за Бога. 5 Хіба не пам'ятаєте, що коли я був між вами, я говорив вам про це? 6 І тепер знаєте, що саме стримує його з'явитись у часі своєму. 7 Так, тайна беззаконня орудує вже тепер. Лише тепер є той, хто його стримує, аж поки не буде усунений. 8 І тоді й з'явиться беззаконний, якого Господь Ісус умертвить духом уст своїх і знищить сяйвом приходу свого. 9 Поява бо того буде під діянням сатани з усякого роду силою, із знаками і з неправдивими чудами 10 та всяким брехливим обманом для тих, які гинуть, бо вони не прийняли любови правди, щоб їм спастися. 11 І тому Бог посилає їм силу, яка зводить їх вірити неправді, - 12 щоб засуджені були всі ті, які не увірували в правду, а милуються з неправедности.
ЛК 12,48 А той, що її не знав і зробив каригідне, буде мало битий. Від усякого, кому дано багато, багато від нього й вимагатимуть; а кому повірено багато, від того більше зажадають. 49 Вогонь прийшов я кинути на землю - і як я прагну, щоб він вже розгорівся! 50 Хрищення маю я прийняти й як мені важко, докіль воно не здійсниться. 51 Гадаєте, що я прийшов мир дати на землі? Ні бо, кажу вам, - але розділ. 52 Віднині бо в одній хаті, де п'ятеро, і ті будуть розділені: троє проти двох і двоє проти трьох. 53 Будуть розділені: батько проти сина й син проти батька; мати проти дочки й дочка проти матері, свекруха проти невістки й невістка проти свекрухи.” 54 А промовив він ще до народу: “Коли ви бачите хмару, що виступає на заході, ви зараз кажете: Дощ буде, - і так воно буває. 55 І коли дме південний вітер, ви кажете: Спека буде, - і так буває. 56 Лицеміри, вигляд землі й неба ви вмієте розпізнавати; як же воно, що не розпізнаєте часу цього? 57 Чому самі з себе ви не судите, що справедливе? 58 Бо коли, отже, йдеш з противником своїм до уряду, намагайся визволитися від нього в дорозі, щоб не потяг тебе до судді, і суддя не видав тебе возному, а возний щоб не кинув тебе до в'язниці. 59 Кажу тобі: Не вийдеш звідти, аж поки не віддаси останнього шага.”

    Євангельське читання, котре Церква пропонує нам сьогод­ні, має водночас кілька пластів священної оповіді, над котри­ми варто застановитись зо­крема. Мабуть, слова Господа про те, що Він приніс поділ, викликають здивування. Той самий Ісус Христос, при на­родженні Якого ангели звіща­ли на землі мир, говорить про радикальне розділення навіть в одному домі. Через Нього домашні повстануть одне про­ти одного. Про що ж ідеться? Хіба Христос не є Царем миру? Для чого така, здавалось би, радикальність? Трохи раніше Син Чоловічий відкриває слу­хачам Своє глибоке прагнен­ня розпалити землю вогнем і охреститись хрещенням, яке Йому приготоване. Йдеться, очевидно, про дар Божествен­ної любові, котрий мають прийняти віруючі у Христа, як також про Його хресну жер­тву, якою Він має врятувати світ. Розділення, отже, настає не як причина приходу Госпо­да на землю, але як наслідок відкинення Його спасительно­го діяння. Ми або з Христом, або супроти Нього — tertium non datur (третього не дано). Іншим важливим акцентом нинішнього благовістування є есхатологічне сповіщення Бо­жої справедливості, котра має негайно настанути. Господь використовує образи сльота­вого та посушливого поліття, котрі були добре відомі слуха­чам Його середовища. Коли із заходу приходить хмара - настає дощ, коли з півдня дме вітер — буває спека. По­дібно і коли приходить Цар Царів — відбуватиметься суд над Вселенною. Погода ніби пророче вказує на те, що су­дилище обов’язково і неуникнено станеться. Лише той, хто вперто відвертатиметься від проповіді Христа і сам себе ті­шитиме безкарністю, не буде турбуватись судним днем. Та­кий чоловік подібний до не­обачного кривдника, котрий сам простує із покривдженим до владного трибуналу. Син Божий застерігає, що суддя нелицемірний, тому розсу­дить справедливо — кривд­ник сидітиме у в’язниці аж до зубожіння своєї величі. Єдина можливість уникнути цього — простягнути руку прощення тут і тепер, коли ми ще у доро­зі. Християнство не є засобом для заспокоєння і релаксації - воно спонукає людство до боротьби з несправедливістю.Інакше кажучи, ми маємо не уникати проблем, але змагати до їхнього вирішення.