2СОЛ 1,10 коли він прийде прославитися у своїх святих і появити себе того дня на подив усім, які увірували; бо ви увірували нашому свідченню для вас. 11 Тому молимося за вас повсякчас, щоб Бог наш учинив вас гідними покликання і щоб силою наповнив усю вашу відданість доброті та ділу віри; 12 щоб ім'я Господа нашого Ісуса звеличувалось у вас, а ви в ньому, за благодаттю Бога нашого і Господа Ісуса Христа.1 Благаємо вас, брати, щодо приходу Господа нашого Ісуса Христа -коли ми зберемось до нього: 2 не дайте легко вивести себе з рівноваги, ані щоб вас тривожили харизмом, словом, чи листом, який нібито від нас, - що день Господній уже настає.
ЛК 12,42 А Господь відповів: “Хто ж це той вірний і кмітливий управитель, якого пан настановить над челяддю своєю, щоб дати їй у визначену пору мірку пшениці? 43 Щасливий той слуга, пан якого, прийшовши, знайде, що він так робить. 44 Істинно кажу вам, що він його поставить над своїм маєтком. 45 Коли ж слуга той скаже в своїм серці: Бариться мій пан, не приходить, - і почне бити слуг та служниць, їсти і пити та й упиватись, 46 то пан того слуги прийде дня, якого він не сподіється, й години, якої він не знає, і відлучить його та й між невірними призначить йому долю. 47 Той, що, знавши волю свого пана, не приготував, ані не зробив по його волі, буде тяжко битий. 48 А той, що її не знав і зробив каригідне, буде мало битий. Від усякого, кому дано багато, багато від нього й вимагатимуть; а кому повірено багато, від того більше зажадають.
Спаситель порівнює становище служителів Божих із становищем раба-домоправителя. Нам сьогодні здається дивним довірити турботу про будинок і слуг рабові, але це було досить поширено: все залежало лише від міри довіри хазяїна до того чи іншого раба. Якщо хазяїн будинку ставив одного з таких рабів на місце домоправителя під час своєї відсутності, такий раб, зрозуміло, аж ніяк не переставав бути рабом, але коло його обов’язків,а відповідно, і прав у будинку значно розширювалося, наближаючись до обов’язків і прав хазяїна.
Але говорити про обов’язки й права такого домоправителя можна було лише щодо інших домашніх рабів і слуг, які зобов’язані були йому формальним підпорядкуванням; по відношенню же до хазяїна він залишався рабом. У нього не було й не могло бути жодних прав, і горе було тому рабові, котрий про це забував. Саме такі відносини Ісус наводить у приклад, як земний аналог стосунків у Царстві.
У певному сенсі в Царстві безправні всі, крім Царя, Який приніс це Царство у світ: адже його ніхто не заслужив й у нього ніхто не може ввійти по праву. А коли Царство проектується на наш поки ще не преображений світ, нерідко виявляється, що служитель Божий отримує владу над людьми, оскільки закони непреображеного світу таку владу припускають: адже Бог діє в нашому світі так, щоб дія Його йшла як би зсередини, не підриваючи світ і не руйнуючи його.
Тут вже все залежить від того, чи відчує себе такий служитель рабом, якому щирий Господар довірив тимчасове керування Своїм домом, чи поставиться як повноправний розпорядник, права якого обумовлені не конкретною ситуацією служіння, а належать йому споконвічно, у силу якогось особливого статусу або особливого становища в Царстві. І справа тут не в тому, що теперішній Господар образиться і захоче покарати узурпатора, а в тому, що будь- які спроби самоствердження у власній незалежності відокремлюють того, хто намагається це зробити, від Царства. Тому також і від Того, Хто приніс Царство у світ.