Євр 13,7 Пам'ятайте про наставників ваших, які звіщали вам слово Боже, і дивлячись уважно на кінець їхнього життя, наслідуйте їхню віру. 8 Ісус Христос учора й сьогодні - той самий навіки. 9 Не піддавайтеся різним та чужим наукам: воно бо добре укріпити серце благодаттю, не стравами, які не принесли ніякої користи тим, що віддавалися їм. 10 Є у нас жертовник, з якого не мають права їсти ті, що при наметі служать. 11 Бо котрих звірят кров архиєрей заносить у святиню за гріхи, тих м'ясо палиться за табором. 12 Тому й Ісус, щоб освятити народ власною своєю кров'ю, страждав поза містом. 13 Тож виходьмо до нього за табір, несучи наругу його, 14 бо ми не маємо тут постійного міста, а майбутнього шукаєм. 15 Через нього принесім завжди Богові жертву хвали, тобто плід уст, які визнають його ім'я. 16 Добродійства та взаємної допомоги не забувайте: такі бо жертви Богові приємні.
Мт 11.27 Все передане Мені моїм Отцем, і ніхто не знає Сина, крім Отця, і Отця ніхто не знає, крім Сина, та кому Син схоче відкрити. 28 Прийдіть до мене всі втомлені й обтяжені, і я облегшу вас. 29. Візьміть ярмо моє на себе й навчіться від мене, бо я лагідний і сумирний серцем, тож знайдете полегшу душам вашим. 30 Ярмо бо моє любе й тягар мій легкий.”

   Будьмо щирі: ти і я — ми всі втомлені і обтяжені. Робота, родина, дім... Але якщо захо­чемо бути щирими зі собою до кінця, то відкриємо, що досить часто саме ми люби­мо накладати ярмо на інших. Хто в домі хазяїн? Як би пе­рекинути оці й оці обов’язки на якогось дурника? Мені від­дали забагато решти на касі — яка приємна несподіванка, мерщій звідти, поки цього не виявили! Посуд, прибирання, прання — це все для моєї дру­гої половинки, адже я такий зайнятий/така втомлена!

Для чого на вола накладають ярмо? Щоб ним керувати! Щоб він слухняно виконував ту роботу, яку йому вкаже­мо. Чи ти дійсно вважаєш, що не накладаєш ярма на своїх ближніх вдома, на роботі, в різноманітних побутових си­туаціях, не хочеш їх викори­стати, запанувати над ними?

Тоді послухай цю історію, яка сталася відразу після смерті царя Соломона з його сином,молодим і бундючним Ровоамом: І відповіли йому молоді, що виросли з ним: «Ось як маєш відповісти цьому народові, що сказав до тебе: Батько твій наклав на нас тяжке ярмо, ти ж полегши нам його, - ось як маєш їм відповісти: Мій мізи­нець грубший, ніж крижі мого батька! Батько мій наклав на вас тяжке ярмо, а я додам до нього; батько карав вас бича­ми, а я каратиму вас скорпіо­нами.» (...) Як же побачив Ізра­їль, що цар їх не послухав, дав народ цареві таку відповідь: «Що у нас спільного з Давидом? Нема в нас спадщини з сином Єссея! До своїх наметів Ізраї­лю! А ти, Давиде, дбай про дім твій!» І розійшовсь Ізраїль по своїх наметах. (...) Цар Ровоам вислав Адонірама, начальника над поборами, але Ізраїль по­бив його на смерть камінням.

Цар же Ровоам притьмом ускочив у колісницю, щоб уті­кати в Єрусалим. Так відпав Ізраїль від Давидового дому — аж по цей день (1 Цар 12,10-19).

А ось яку відповідь дає своїм учням Ісус, говорячи про вла­ду: Ви знаєте, що князі народів панують над ними, а вельможі гнітять їх. Не так має бути між вами. Але як хтось хотів би у вас бути великий, нехай буде вам слуга. І хто б хотів у вас бути перший, нехай ста­не вам за раба. Так само Син Чоловічий прийшов не для того, щоб йому служили, але - послужити й дати життя своє на викуп за багатьох (Мт 20,25-28).

Візьміть ярмо моє на себе й на­вчіться від мене, бо я лагідний і сумирний серцем, тож знай­дете полегшу душам вашим.